Serviceavtal verkstadsutrustning

De flesta tillverkare rekommenderar att utrustningen servas en gång per år.

Vilka argument finns då för att detta bör utföras?
1. För att kunna fånga upp begynnande fel och på det sättet förhindra oförutsedda stopp.
2. För att få en ökad livslängd.
3. För att skapa förutsättningarna för bättre och säkrare arbetsmiljö.

Varför ha ett avtal istället för att sköta det själv när det är dags?
1. Ni slipper hålla reda på när det är dags för nästa service själva.
2. Ni blir prioriterade före kunder som inte har ett avtal i de fall där ni behöver hjälp utanför servicetillfällena.
3. Ni har alltid 10 % på alla arbets- och resekostnader samt alla reservdelar som ni köper av oss.

Priserna som anges nedan är pris per enhet vid en enstaka service, vid tecknande av serviceavtal så har ni 10 % rabatt på det priset.

Önskas offert för service eller serviceavtal, vänligen fyll i formuläret nedan eller kontakta oss på:

service@gesab-sweden.se

 

 
Begär offert serviceavtal

NYHETER HOS GESAB 2021

Vi har det stora nöjet att presentera ett flertal nya agenturer för den svenska marknaden. Vissa av dom fyller ett hål och andra kompletterar eller ersätter andra produkter. Ett segment som vi saknat utrustning till är bland annat märkesgodkända fyrhjulsmätare, det hålet är nu tilltäppt.
De fina produkter som vi kommer att förse våra kunder med är;

John Bean – Allt runt hjulet. Montering, balans och 4-hjulsmätare. Framför allt så kan vi nu erbjuda godkända maskiner till Volkswagen-gruppens verkstäder samt Mercedes.

Cartec – Bromsprovare och testlanes. Nylansering, har funnits tidigare på den svenska marknaden men har varit borta några år.

Topauto – Oljebytare för automatväxellådor. En produkt som fler o fler verkstäder börjar se som en nödvändighet för att kunna erbjuda full service till sina kunder.

Ctek – Batteriladdare med upp till 120 A, ett måste vid fordonsdiagnos o service

Gys – Induktionvärmare och batteriladdare. Ingen verkstad klarar sig utan.

Peter Winberg
Platschef, Sverige